El Suprem anul·la parcialment el registre d'hores dels treballadors

Escrit per Judith Alarcón Moirón
Control horari treballadors

El Tribunal Suprem sentencia que les empreses no han de portar un registre de la jornada diària de tots els treballadors.

El Consell General del Poder Judicial amb data 5 d'abril ha publicat una nota on informa que, arran d'una Sentència del Tribunal Suprem sobre el cas Bankia, ha canviat la interpretació de l'article 35.5 que establia el registre de la jornada diària de tota la plantilla. Segons la nova interpretació, ja no és necessari portar el registre horari diari dels treballadors amb jornada completa.

La interpretació que fins ara feia la Inspecció de Treball sobre aquest article, emparada en sentències anteriors de l'Audiència Nacional, era que calia registrar les hores de tots els treballadors. En base a aquest criteri, s'havien fet aixecat molts expedients sancionadors contra empreses. La sentència del Tribunal Suprem, però, ho canvia tot ja que és vinculant per a la Inspecció de Treball.

La Inspecció de Treball no té altre remei que adaptar-se aquest nou criteri i deixar de sancionar les empreses per aquest concepte.

 

Com queda el control horari després de la sentència?

Per resumir com queda la situació després de la sentència, podem dir:

  • Ja no és obligatori portar un registre de la jornada diària dels treballadors contractats a jornada completa..
  • Sí que cal portar un registre de les hores extres que facin tots els treballadors de la plantilla, independentment de la seva jornada.
  • Continuen les les obligacions de registre de la jornada diària establertes pels treballadors contractats a temps parcial.

Què passa amb les sancions que ja s'han imposat?

Les sancions que es van imposar a empreses en base a incompliments del registre de jornada diària dels seus treballadors, si tots estaven a jornada completa, es poden impugnar, ja que el nou criteri estableix que l'obligació genèrica no existeix.

Des del despatx celebrem aquesta notícia perquè simplifica el dia a dia de les empreses i dels seus treballadors. Amb tot, no podem deixar de fer palès el nostre malestar per la inseguretat jurídica en la qual ens movem sovint en aquest país, on els criteris normatius canvien de la nit al dia. En aquest sentit, des del despatx reiterem la nostra aposta per la formació i la difusió del coneixement perquè els nostres clients estiguin puntualment ben informats.

Judith Alarcón

Judith Alarcón, gestora laboral a Sabadell

 

Publicar comentari com convidat

Arxius adjunts

0